دسته بندی موضوعی آخرین پرسش‌ها پرسش‌های تصادفی پرسش‌های پربازدید
■ احکام (۱)
نماز (۷)

روزه

اجتهاد و تقلید (۲)

حج و عمره و زیارات

کفارات

زکات و صدقه

خمس (۱)
جهاد و دفاع (۱)

امر به معروف و نهی از منکر

بیع و تجارت (۱)

وقف

عهد و نذر و قسم

نکاح و طلاق (۱)

صید و تذکیه

خوردن و آشامیدن

میراث

قضاء و شهادات

حدود و تعزیرات

قصاص و دیات

خانواده

حجاب و زن

تکلیف

■ عقائد (۶)

■ اخلاق

سلوک فردی (۱)

سلوک اجتماعی

■ علوم قرآن

■ حدیث (۱)
■ متفرقات (۸)
■ امور عامه (۷)

آخرین پرسش‌ها

پرسش‌های تصادفی

پرسش‌های پربازدید

آیا به کار بردن اذکار مانند یاوهاب که حضرتعالی برای سجده شکر پس از نمازها توصیه فرموده‌اید نیاز به اجازه دارد؟

باسلام و عرض تحیت
متاسفانه حقیر به عربی مسلط نیستم اما از آنجا که حضرتتان فارسی می‌دانید به فارسی چند سئوال را می‌پرسم و از پاسخگویی و در صورت امکان ارسال پاسخ به ایمیل بسیار ممنون خواهم شد.
همچنین بسیار ناگوار است که فارسی‌زبانان از اذکار و اعمال و رهنمودهای جنابتان بی‌نصیب بمانند بنابراین درخواست می‌شود در صورت امکان سایت فارسی را هم راه‌اندازی فرمایید.
۱- آیا به کار بردن اذکار مانند یاوهاب که حضرتعالی برای سجده شکر پس از نمازها توصیه فرموده‌اید نیاز به اجازه دارد و اگر چنین است لطفا اجازه این ذکر و نیز ذکر یا الله (برای اطمینان قلب و صبوری) را برای حقیر صادر فرمایید. در صورت امکان ذکری برای کثرت اولاد و همچنین ذکری برای خلاصی از وسواس فکری (وارسی کردن بی‌مورد اعمال گذشته خود) و ذکر و عملی برای رسیدن به مقامات علمی بالا بفرمایید.
2- حقیر هرچه می‌کنم برای نماز صبح نمی‌توانم بیدار شوم یا شاید برای آن کاهلی می‌کنم چه راهی برای تقویت اراده در این زمینه و استفاده از فیوضات نماز صبح توصیه می‌فرمایید خصوصا که در ملاقات حضوری توصیه فرمودید چهل شب بعد از نماز صبح هر بار ۱۱۰ مرتبه ذکر یا حلیم را بگویم و من موفق به این کار نشدم. (توضیحا: حقیر به یک بیماری خلقی دچار هستم که در آن فرد در بعضی از ساعات و روزها دچار سرخوشی مفرط و پس از آن دچار افسردگی مفرط می‌شود و این بیماری در بنده با بدخلقی، پرخاشگری و زودرنجی همراه است)

بسم الله الرحمن الرحيم

1 ـ هر ذكرى فی نفسه اجازه نمی خواهد ولی بزرگان گفته اند که اگر با اجازه باشد أثر آن بیشتر خواهد بود همانطور که اگر با إخلاص و معرفت باشد.

2 ـ قربة الی الله به شما و خانواده اجازه میدهم.

3 ـ دعای مطالعه برای رفع وسواس خوب است (اللّهم اخرجنی من ظلمات الوهم واکرمنی بنور الفهم اللهم افتح علینا أبواب رحمتک وانشر علینا خزائن علومك برحمتك يا أرحم الراحمين).

وهمچنین این دعاء (أعوذ بالله القوي وبمحمدٍ الرّضي من شرّ الشيطان الغوي برحمتك ياأرحم الراحمين).

4 ـ عشق خدا بیداری سحر نصیب عاشق می کند مناجاة مریدین ومحبیّن هر شب قبل از خواب بخوانید والله المستعان.

تاریخ: [۱۳۹۵/۲/۱۱]     بازدید: [2417]

ارسال سوال